Współpraca z naszym klientem, który jest producentem mebli do salonów kosmetycznych była od samego początku bardzo owocna. Przedstawione case study podsumowuje ostatnie 12 miesięcy współpracy.
W działaniach, które opisujemy połączyliśmy siły Meta Ads (dawniej Facebook Ads) oraz działań organicznych na TikTok (o tym więcej przeczytasz w osobnym case study).
Przed naszą agencją postawiono zadanie polegające na zwiększeniu sprzedaży poprzez kampanie reklamowe w Social Mediach. W tym celu wybraliśmy Facebook i Instagram jako idealne i najtańsze środowiska, gdzie efektywnie dotrzemy do grupy docelowej (kobiety, właścicielki salonów kosmetycznych w wieku 24-47).
Skupiliśmy się na generowaniu konwersji, opracowując strategię opartą na silnym wizerunku marki klienta. Kampanie zostały podzielone według etapów lejka sprzedażowego, z różnymi komunikatami dla prospektingu i remarketingu.
Dodatkowo współpracowaliśmy z influencerami, którzy wzmacniali rozpoznawalność marki i wpływali na społeczny dowód słuszności oferty naszego klienta. Dzięki temu zbudowaliśmy spójny i skuteczny przekaz, który pozwolił na osiągnięcie wysokich rezultatów sprzedażowych. Nasze działania pozwoliły na zwiększenie liczby klientów i efektywności kampanii.
Zgodnie z założeniami kampanie reklamowe oparliśmy o działania w Meta Ads (kiedyś: Facebook Ads). Po analizie grupy docelowej okazało się, że najważniejszą target grupą są kobiety w wieku 24-47, które w czynny sposób użytkują Facebook i Instagram.
Tworząc kampanie reklamowe podzieliliśmy je według klientów, które markę znają oraz tych, którzy z marką nie mieli wcześniej styczności. W tym celu stworzyliśmy osobne kreacje oraz treści reklamowe. W pierwszym okresie współpracy stosunek budżetu w kampaniach remarketingowych do nowych klientów był na poziomie 60:40 (gdzie 60% to kampanie remarketingowe). Decyzję tę podjęliśmy, ponieważ dla klienta od pierwszego dnia współpracy z nami było bardzo ważne, aby kampanie reklamowe oraz praca agencji sama spłacała się z działań, które są realizowane przez agencję.
Bardzo szybko okazało się, że stosunek ten został przemianowany do poziomu 30:70. Obecnie poza akcjami specjalnymi zwiększamy budżety reklamowe w obszarze nowego klienta, dzięki czemu nasz klient powiększa swoją bazę nowych użytkowników swoich produktów.
Wykonane usługiJednym z najważniejszych elementów, które kryją się za bardzo dobrym wynikiem sprzedażowym było stworzenie przemyślanej strategii sprzedażowej. Przed rozpoczęciem działań prowadziliśmy warsztaty z naszym klientem, dzięki którym dowiedzieliśmy się więcej o produkcie, a przede wszystkim o grupie docelowej. Na podstawie tych informacji dobraliśmy odpowiednie kanały komunikacji i sprzedaży przy odpowiednim, założonym budżecie reklamowym.
Aby osiągnąć sukces na w Meta Ads (Facebook Ads) należy zrozumieć grupę docelową oraz preferencje i oczekiwania użytkowników, a następnie dostosować treści i podejście do komunikacji z nimi!
Oto kilka współczynników, które świadczą, iż działania reklamowe realizowane dla klienta opisywanego w case study można uznać za udane:
Niski średni koszt pozyskania kliknięcia (CPC) na stronę www jest istotny, gdyż pozwala na efektywniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego. Przy niższym CPC, więcej użytkowników odwiedza stronę, zwiększając szanse na konwersje. Oszczędności z niższych kosztów można przeznaczyć na dodatkowe kampanie czy optymalizację istniejących.
Wysoki współczynnik CTR (Click-Through Rate) na stronę www jest ważny, gdyż świadczy o skuteczności reklamy w przyciąganiu uwagi odbiorców. Im wyższy CTR, tym więcej osób klika na reklamę, co zwiększa ruch na stronie i potencjalne konwersje. Dobrze dobrane treści i grafiki reklamowe wpływają na zainteresowanie, a wyższy CTR przekłada się na lepsze wykorzystanie budżetu reklamowego.
Analizując dane wspólnie z klientem, zidentyfikowaliśmy grupę 35 000 osób jako potencjalnych właścicieli salonów kosmetycznych. Ta selekcja opiera się na dokładnym badaniu profilu demograficznego, zainteresowań i zachowań, co pozwoliło nam zoptymalizować kampanię reklamową pod kątem skuteczności i efektywności kosztowej.