Narzędzia do pracy zdalnej

Jesteśmy niespełna 10-osobową firmą, która na co dzień w dużej mierze pracuje zdalnie. Dzięki temu wypracowaliśmy nie tylko system dzielenia się pracą i postępami, ale również szybkiego konsultowania efektów. Jako doświadczeni gracze w pracy na home office, chcemy pokazać Wam najbardziej przydatne narzędzia do pracy zdalnej.
Trello
Pierwsze, co widzimy rano, kiedy rozpoczynamy pracę – narzędzie, które zbudowane jest na zasadzie tablic i kolumn. W Golden Guy zdecydowanie ułatwia nam to zarządzanie wszystkimi projektami. W ten sposób mamy pod kontrolą wszystkie asapy z list “to do” na każdy dzień. Możemy monitorować, czy każdy z nas wykonał swoją pracę i nie zapominamy o zadaniach, które mamy do wykonania. Poszczególnym taskom można nadawać terminy, załączać pliki oraz dodawać uczestników. Dzięki temu kilka osób jest informowanych o postępach w pracy.
Z Trello można korzystać za darmo, ale dostępna jest też wersja płatna z kilkoma rozszerzonymi funkcjami.
Facebook Creator Studio
To nasz sposób na zarządzanie contentem na profilach klientów. Umożliwia planowanie oraz publikowanie treści na Facebooku i Instagramie, jak również podgląd wszystkich fanpage’y jednocześnie.
Facebook dla niektórych stron zaczął wprowadzać to rozwiązanie zamiast zakładki “Narzędzia do publikowania”.
Facebook Workplace
Kolejne narzędzie od Marka Zuckerberga to platforma dla firm i współpracowników. W alternatywnym messengerze mamy kolegów z pracy i szefa, a tablica to wspólna przestrzeń wszystkich pracowników. Narzędzie to pozwala również włączyć do naszej komunikacji osoby spoza firmy.
Google Arkusze
Taki Excel, ale online i z dostępem dla wszystkich, którym go udostępnimy. W ten sposób planujemy content. Wyznaczamy datę, treść, grafikę oraz odznaczamy już zaplanowane i opublikowane elementy. Łatwy sposób na zobrazowanie klientowi, jak wygląda plan publikacji na kanałach jego firmy. To narzędzie umożliwia jednoczesną pracę kilku osób i pozwala na zaplanowanie planu publikacji na wszystkich kanałach w jednym miejscu.
Wetransfer
W pracy kreatywnej nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez tego bezpłatnego narzędzia, które pozwala na przesyłanie do 2 GB plików na raz! Wystarczy załadować np. zdjęcia, skopiować link i wysłać do klienta lub współpracownika. Pliki są dostępne przez następne 7 dni.
Collect (by wetransfer)
Narzędzie, które pozwala nam zapisywać zdjęcia, wideo, nagrania audio i udostępniać nasze tablice dowolnym osobom. Dostęp do plików jest nieograniczony czasowo.
Canva
Znana i lubiana, służy nam do przygotowywania prezentacji i raportów z działań w social media. Możemy udostępniać projekty między sobą oraz edytować, poprawiać i uzupełniać je.
Canva umożliwia prace graficzne, ma gotowe rozdzielczości postów i stories na social media, jak również prezentacji, dokumentów oraz wielu szablonów.
Narzędzie jest dostępne bezpłatnie. Wersja Pro ma rozszerzoną część funkcji.
Language Tool
Codziennie tworzymy treści, a więc sprawdzamy też ich poprawność. W tym pomaga nam darmowe narzędzie, gdzie kopiujemy tekst, wybieramy język i widzimy błędy. Możemy jednym kliknięciem poprawić interpunkcję i literówki. Wiadomo – błędy zdarzają się nawet najlepszym.
Facebook Symbols (PiliaApp)
Tworząc content na Facebooka i planując go początkowo w Arkuszach Google, korzystamy z tej strony do kopiowania emotikon. Dzięki temu prawidłowo wyświetlają się w plikach dla klienta, a następnie w mediach społecznościowych.
Mamy nadzieję, że jeśli jesteście na home office – nasze narzędzia do pracy zdalnej będą dla Was przydatne i ułatwią organizację pracy.
