Ile można zarobić na TikToku?

Każda osoba nagrywająca na TikToka może zarabiać na swojej pasji. Bez względu na to, czy jesteś mikro influencerem, czy też prowadzisz zasięgowe konto, możesz spieniężyć swoją działalność internetową. Sprawdź, ile mogą wynosić Twoje dochody.
Zarobki na TikToku? Tak, ale nie od razu
Musisz wiedzieć, że samo wstawianie filmików nie sprawi, że zaczniesz zarabiać. Wprawdzie istnieje opcja płatności za 1000 wyświetleń (po spełnieniu kilku innych warunków), ale nie jest jeszcze dostępna w Polsce. Jak w takim razie zarabia się na TikToku? Przede wszystkim dzięki współpracą reklamowym oraz giftą.
Transmisje na żywo na TikToku
Kiedy będziesz miał 1000 obserwujących, zyskasz możliwość robienia live’ów. Twórcy, którzy mają co najmniej 10 000 followersów, mogą dodatkowo przyjmować gifty, czyli wirtualne upominki od widzów. Każdy prezent ma przypisaną wartość punktową – od 1 do 35 000 punktów. Przykładowo, 100 punktów kosztuje ok. 5 zł (wartość jest zmienna i zależna od kursu walut). Aby włączyć zarabianie na transmisjach, twórca musi być pełnoletni, przejść kontrolę bezpieczeństwa i mieć konto aktywne przez co najmniej 30 dni. Po zsumowaniu giftów można dokonać wymiany na diamenty przeliczane na realną wypłatę. Niestety, tylko 50% tej kwoty trafia w ręce właściciela konta – reszta stanowi opłatę serwisową.
Współprace reklamowe
O wiele lepszym sposobem na zarobek na TikToku jest podjęcie współpracy reklamowej. Coraz więcej firm decyduje się promować swoje produkty i usługi w aplikacji. Dlaczego? Chodzi przede wszystkim o autentyczność. Twórcy, którzy mają zaangażowaną i oddaną społeczność, mogą być traktowani jak autorytet i pełnić rolę swoistych ambasadorów marki. Przykładowo, jeżeli prowadzisz konto beauty i zareklamujesz nowe serum kolagenowe, Twoi odbiorcy prawdopodobnie zechcą je kupić, ponieważ pozycjonujesz się jako ekspert w tym temacie. Oczywiście, współprace powinny być dostosowane tematycznie do Twojego contentu – w innym przypadku odbiorcy mogą mieć wątpliwości co do rzetelności przekazu.
Ile można zarobić na reklamowaniu produktów na TikToku?
Wydawać by się mogło, że reklama to sposób zarobku zarezerwowany dla influencerów z dużymi zasięgami. Nic bardziej mylnego! Ostatnimi czasy wiele firm decyduje się na podjęcie współpracy z tzw. mikro influencerami, czyli twórcami posiadającymi małe niszowe konta, które trafiają do ściśle określonego targetu. Jeżeli chciałbyś podjąć taką współpracę, rozważ tworzenie treści tematycznych. Buduj społeczność i nie ograniczaj się wyłącznie do TikToka. Załóż konto na Facebooku, prowadź Instagrama, działaj też aktywnie na LinkedIn.
Budżety na reklamę na TikToku są bardzo zróżnicowane. Najwięksi twórcy podpisują kontrakty opiewające na kilkadziesiąt tysięcy złotych… za jeden film. Mniejsi tiktokerzy często podejmują współpracę na zasadzie barteru. Ciekawą formą zarobku jest też marketing afiliacyjny, czyli polecanie produktów ze spersonalizowanym kodem rabatowym. Aby jednak zyskać taką możliwość, trzeba pracować nad zbudowaniem marki własnej, a do tego trzeba czasu i skrupulatności.
