Jak zrobić viral na TikToku?

Tworzenie viralowych treści na platformach społecznościowych wymaga coraz większych nakładów pracy. Czasy, kiedy twórcy nagrywali materiały bez statywu, w słabym oświetleniu i bez przemyślanego scenariusza, odeszły w niepamięć. Zmontowanie filmiku, który poruszy odbiorców, to proces wymagający kreatywności oraz znajomości działania algorytmu aplikacji. Nie damy Ci gotowego przepisu na materiał wirusowy, ale podpowiemy, co zrobić, aby nagrać video, które z dużym prawdopodobieństwem trafi do DC na dłużej.
Przyciągnij uwagę odbiorców i realizuj kreatywne pomysły
TikTok to szybka aplikacja. Użytkownicy przyzwyczaili się do dynamicznych materiałów, dlatego musisz przykuć ich uwagę od pierwszych sekund nagrania. Jak to zrobić? Postaw na oryginalność! Zacznij od pytania, szokującego stwierdzenia lub niedokończonej historii. Pokaż widzom autentyczne emocje i spróbuj wzbudzić w nich ciekawość – skłonić do obejrzenia filmiku do samego końca. Nie ograniczaj się przy tym do samego przekazu słownego – wykorzystaj popularne dźwięki, które uatrakcyjnią Twoje nagranie i jednocześnie zwiększą viralowy potencjał filmiku.
Jak zrobić viral TikTok? Opowiedz swoją historię!
Odbiorcy kochają charyzmatyczne postaci, które dzielą się swoimi historiami. Vlogowanie cieszy się niezmienną popularnością od kilku lat. Wielu polskich czy zagranicznych influencerów zbudowało content oparty na opowieściach z życia i rekomendacjach różnych produktów. Co spowodowało, że zyskali sukces? Snucie opowieści w całkowicie naturalny, a zarazem dynamiczny sposób, doskonale wpisuje się w ideę TikToka. Widzowie doceniają autentycznych twórców, traktując ich jak znajomych z “sąsiedztwa”.
Pamiętaj o Call To Action
To prawdopodobnie jedna z najważniejszych rzeczy, która sprawia, że film staje się viralowy. Częstą praktyką stosowaną przez twórców jest dzielenie filmu na kilka części i dodawanie adnotacji, że kolejna pojawi się wtedy, gdy filmik osiągnie konkretną liczbę polubień. Wezwania do działania mogą być różne, np. „obserwuj, aby zobaczyć więcej” lub „efekty w part 2”. Jaki efekt daje call to action? Sprawdź konta kilku topowych polskich influencerów. Ich odbiorcy pozostawiają komentarze, w których proszą, aby ktoś „zawołał ich na kolejną część” – pod każdym nagraniem znajdziesz ich co najmniej kilkaset. Pamiętaj, że im więcej komentarzy, tym lepsze statystyki i większa szansa na wejście w algorytm.
Zachęć odbiorców do dyskusji
Z pewnością zauważyłeś, że wielu wartościowych twórców nie może przebić się z contentem, natomiast osoby, które tworzą kontrowersyjne treści, mogą liczyć na zainteresowanie. Czy budowanie popularności w taki sposób ma jednak sens? Jeżeli wiążesz swoją przyszłość z internetem, od samego początku stawiaj na wartościowe materiały i szukaj pozytywnych sposobów na budowanie społeczności. Dobrym tego przykładem są konta testerów jedzenia. Jak tworzyć viralowe treści w tej tematyce? Wystarczy podzielić się niepopularną opinią, a użytkownicy TikToka z pewnością zechcą wypowiedzieć się na ten temat w komentarzach.
Kochać czy nienawidzić? Nieważne!
Istotne, abyś nie był obojętny. Twórz rzeczy, które sprawią, że zostaniesz zapamiętany. Viralowe treści na TikToku i innych platformach społecznościowych mają oddziaływać na wyobraźnię. Będąc przesadnie poprawnym, być może zgromadzisz grono obserwujących, ale Twoje materiały nie przebijają się pośród tysięcy innych filmów poruszających podobne zagadnienia.
Jeżeli już znajdziesz swoją drogę, bądź konsekwentny i zachowaj regularność w publikowaniu materiału na social mediach. Możesz nagrać kilkanaście podobnych filmów, ale ostatecznie tylko jeden trafi do szerokiego grona odbiorców. Algorytm TikToka, mimo że rozumiemy go coraz lepiej, wciąż jest nie do końca zbadany.
