Jak prowadzić z kimś konto na TikToku?

Użytkownicy TikToka oczekują od twórców kreatywności, zaangażowania i publikowania materiałów, które są nie tylko profesjonalne, ale także unikalne. Jednym ze sposobów na przełamanie rutyny i dostarczenie widzom ciekawego contentu, jest współdzielenie konta z innym twórcą. Jesteś zainteresowany takim sposobem tworzenia treści? Musisz zatem zadbać o dobrą organizację i współpracę. Zobacz, jak prowadzić z kimś konto na TikToku, aby odnieść sukces na platformie.
Czy współpraca z innymi twórcami na TikToku ma sens?
Potencjał mediów społecznościowych jest nieograniczony, dlatego nawet mali twórcy stają się rozpoznawalni. Jeżeli prowadziłeś swój profil samodzielnie i nie odniosłeś sukcesu, może okazać się, że obecność drugiej osoby wniesie powiew świeżości i sprawi, że Twoje filmiki staną się bardziej atrakcyjne dla internautów. Odbiorcy lubią współdzielony content, ponieważ taka forma pozwala im wybrać osobę, która lepiej wpisuje się w ich oczekiwania. Zapewne zauważyłeś, jak wiele par, tworzących na TikToku, zyskało sympatię wśród użytkowników. To właśnie możliwość identyfikowania się z wybraną postacią przysporzyła im sławy i pozwoliła spieniężyć swoją pasję.
Współdzielenie konta pozwala także wymieniać się pomysłami, inspirować i uczyć od siebie nawzajem. To świetna okazja do wymiany doświadczeń i rozszerzenia profilu grupy docelowej. Warto przy tym zaznaczyć, że współprace wzbudzają zaufanie widzów, którzy doceniają, że można zbudować autentyczne relacje, mimo że wszystkie działania na platformie mają charakter wirtualny.
Wspólne treści przyciągają internautów o różnych zainteresowaniach, dzięki czemu mają większą szansę, aby stać się viralem. Istotną zaletą stanowi także możliwość prowadzenia wspólnych live’ów, które jako jedyne na TikToku dają opcję bezpośredniego zarobku. Polscy influencerzy nie dostają wynagrodzenia za tworzenie filmików, dlatego wspólne streamowanie może to w pewnym sensie zrekompensować.
Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem wspólnego nagrywania?
Absolutną podstawą wszystkich działań prowadzonych w social mediach jest ustalenie wspólnego celu. Zastanówcie się, co chcecie osiągnąć, a następnie wyznaczcie cele krótko- oraz długoterminowe. Wielu twórców już od samego początku dąży do podjęcia współpracy z markami i czerpania z tego tytułu korzyści. Inni stawiają natomiast na budowanie marki osobistej i nagrywanie rozrywkowego kontentu.
Niezależnie od planu biznesowego musicie jasno określić swoją grupę docelową oraz typ treści. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby eksperymentować i testować nowe formaty, niemniej musicie wiedzieć, co będzie trzonem waszej działalności. Czy stawiacie na humorystyczne treści, lifestyle, a może edukację? Kiedy już określicie, jak chcecie się pozycjonować w Internecie, możecie przejść do podziału obowiązków.
Jak prowadzić profil z drugim twórcą?
Cóż, po pierwsze TikTok nie nakłada żadnych ograniczeń w zakresie dostępu do konta przez więcej niż jedną osobę, dlatego możesz swobodnie założyć profil firmowy, współdzielony z partnerem lub prowadzony wraz z innym twórcą. Aby współpraca przebiegała pomyślnie, musicie porozumieć się w kwestii podziału obowiązków. Jak to zrobić, aby żadna strona nie czuła się przytłoczona nadmiarem obowiązków? Przede wszystkim podzielcie działania na kilka etapów:
- Działania z zakresu content marketingu
Obejmuje planowanie treści oraz rozpisywanie scenariuszy. Jeżeli jedna strona czuje się lepiej z wymyślaniem, a druga ze spisywaniem pomysłów, ustalcie właśnie taki podział obowiązków. Waszą wspólną pracą jest monitorowanie działania innych twórców i sprawdzanie popularnych materiałów na platformie. Regularnie sprawdzajcie, jakie filmy i trendy cieszą się największym zainteresowaniem odbiorców.
- Produkcja i edytowanie contentu
Najbardziej czasochłonnym etapem tworzenia materiałów jest zazwyczaj postprodukcja, czyli montowanie, dodawanie napisów, muzyki itp. W tym przypadku dzielenie obowiązków jest trudne i może wydłużyć pracę nad materiałem. Oczywiście, jedno z was może zająć się edytowaniem z poziomu telefonu, a drugie wykonywać bardziej złożone czynności na komputerze. Kluczowe, aby podział obowiązków był jasny.
- Interakcje z użytkownikami i twórcami
Poprzez interakcję rozumie się nie tylko odpisywanie na komentarze i dodawanie do nich serduszek, ale także udzielanie się pod materiałami innych twórców. To forma marketingu szeptanego, która jest bardzo skuteczna, zwłaszcza gdy wypowiedzi są przemyślane i spotykają się z dobrym odbiorem wśród komentujących.
- Kontakty biznesowe z firmami
Nawet mikroinfluencerzy mogą liczyć na podjęcie współpracy z firmami, jeżeli będą aktywnie wysyłać wiadomości biznesowe. Ważniejsze niż pozyskanie dużej liczby fanów, jest to, aby treści były spójne i dostosowane do bieżących trendów.
Jak prowadzić z kimś konto na TikToku skutecznie? Dlaczego niektóre wspólne profile na mediach społecznościowych nie „działają”?
Zapewne znasz twórców z TikToka (i nie tylko), którzy mieli swoje pięć minut, ale teraz nikt o nich nie słyszy. Z czego to wynika? Powodów może być wiele, ale najczęstszą przyczyną niepowodzenia jest brak systematyczności. Na TikToku bardzo ważne jest, aby regularnie publikować content. Widzowie, którzy nie zobaczą was w swoim DC lub zakładce „Obserwowani” rzadko kiedy wejdą na konto, aby sprawdzić, co się dzieje. Po prostu zapomną o waszym istnieniu.
Jak nie dać się zapomnieć? Przede wszystkim regularnie przeglądajcie ostatnie wpisy, publikacje i sprawdzajcie liczbę wyświetleń. Te dane znajdziesz po wejściu na swój profil. Jeżeli w waszej skrzynce pojawiają się pytania od widzów, starajcie się odpowiadać na bieżąco. Przy okazji zobaczycie, czy nie otrzymaliście propozycji współpracy. W biografii dodajcie łącze do Instagrama lub Facebooka i to samo zróbcie na pozostałych profilach. Nie zapomnijcie także o dopracowaniu każdego filmiku pod kątem dodanych hashtagów, trendującego dźwięku, piosenek itp.
Regularność to podstawa, ale równie ważna jest przemyślana strategia marketingowa, a z naszą pomocą nie będzie to trudne!
