Ładowanie
0%
stars
stars
stars
stars
stars
stars
stars

Co to znaczy DC na TikToku?

08.11.2024
Spis treści

Jednym z największych atutów TikToka jest personalizowanie doświadczeń użytkowników poprzez dostarczanie materiałów, które są zgodne z ich preferencjami. Oznacza to, że wchodząc w aplikację, możesz spodziewać się, że duża część filmów i innych kreacji będzie odpowiadała Twoim zainteresowaniom. Jak to możliwe, że strona główna „wie”, co może Ci się spodobać? Na początku wyjaśnijmy, czym w ogóle jest DC. Co to znaczy i jakie działania możesz podjąć, aby trafić ze swoimi materiałami do szerszego grona odbiorców?

Dlaczego każdy twórca chce się dostać do DC?

Dla Ciebie (w skrócie DC), czyli strona główna aplikacji, to miejsce, w którym wyświetlają się treści dopasowane do zainteresowań użytkownika (odpowiednik angielskiego For You Page – FYP). Właśnie tam użytkownicy przeglądają filmy sugerowane przez algorytm TikToka. Każdy twórca, który chce osiągnąć sukces w Internecie, musi regularnie pokazywać się w na DC. Dzięki temu nie tylko zwiększa widoczność, ale także buduje zaangażowaną społeczność i staje się rozpoznawalny zarówno wśród odbiorców w kraju, jak i na całym świecie. 

Żadna inna platforma nie daje tak dużych możliwości rozwoju. Jeżeli masz konto na Facebooku lub Instagramie, z pewnością zauważyłeś, że od dłuższego czasu zasięgi organiczne są coraz słabsze. Oznacza to, że bez wykupienia reklam masz niewielkie szanse na dotarcie do nowych odbiorców. TikTok, jako jedna z niewielu aplikacji społecznościowych, wciąż umożliwia dotarcie do szerokiego grona internautów bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Nawet mało znany twórca może nakręcić viralowy filmik i zdobyć miliony wyświetleń w krótkim czasie. Oczywiście, nie jest to takie proste. Pojawia się pytanie: jak działa algorytm i czy istnieją reguły, które pozwoliłyby lepiej wpisać się w jego kryteria? 

Jak działa algorytm TikToka? 

Aplikacja śledzi, które treści przyciągają uwagę danego użytkownika i na tej podstawie pokazuje materiały o podobnej tematyce lub zbliżonym stylu. Algorytm działa w sposób globalny, co oznacza, że użytkownik może odkrywać nowe trendy z różnych części świata i wchodzić w interakcje z osobami, które mają podobne zainteresowania. Na stronie głównej wyświetlane są także nowe rekomendacje, spoza kręgu zainteresowań odbiorcy, które mogą pojawiać się częściej, jeżeli użytkownik wejdzie w interakcję z komentującymi pod filmem lub pozostawi polubienie, lub całkowicie zniknąć z DC, w przypadku gdy odbiorca nie będzie nimi zainteresowany.

W DC znajdują się przede wszystkim filmy, które mają dużo polubień i są często udostępniane, ale nie stanowi to reguły. Często można spotkać się z materiałami od bardzo małych twórców, które w teorii nie spełniają warunków, aby wyświetlić się w DC. Czy to oznacza, że algorytm popełnia błędy? Niekoniecznie! Pojawienie się w tej sekcji stanowi wypadkową kilku czynników, które powinieneś wziąć pod uwagę i samodzielnie sprawdzić, czy naprawdę działają. 

Co zrobić, aby pojawić się w DC na TikToku?

Agencje marketingowe wykorzystują różne strategie, aby materiały twórców znalazły się na stronie głównej. O czym musisz pamiętać, tworząc content na tę aplikację i jak być w DC na TikToku?

  • Dodawaj tagi pod materiałami – po dodaniu hashtagu #DC (wymiennie #foryoupage lub skrót #FYP) pod filmikiem istnieje większa szansa, że trafi do wyszukiwarki. Oczywiście, opis nie powinien ograniczać się tylko do takich tagów. Staraj się, aby jak najlepiej opisywał to, co znajduje się w materiale. Unikaj przy tym ogólnych określeń, takich jak: dziewczyna, chłopak, miłość itd. Jeżeli nagrywasz content ślubny, możesz używać następujących hasztagów: wedding2025, planer ślubny, planowanie ślubu czy organizacja wesela. Właśnie po takich słowach kluczowych użytkownicy mogą wyszukiwać interesujące treści. Wszak TikTok to nie tylko DC. Znaczenie ma także wyszukiwarka. Nawet gdybyś od razu nie trafił do DC, istnieje szansa, że film pojawi się na stronie głównej po kilku miesiącach.
  • Nagrywaj krótkie i angażujące treści – oczywiście, wielu topowych twórców stawia na dłuższe formaty, niemniej praktyka pokazuje, że najbardziej lubianymi treściami na platformie są krótkie filmiki (do 30 sekund). Kiedy zbierzesz grono obserwatorów, możesz próbować innego formatu i porównywać liczbę wyświetleń dla różnych typów materiałów.
  • Bądź na bieżąco z trendami – algorytm TikToka wyraźnie promuje pewne piosenki lub dźwięki, co znaczy, że nagrywając filmiki z wykorzystaniem konkretnych podkładów muzycznych, masz większe szanse na pokazanie się w DC. Zdarza się, że nawet całkowicie bezwartościowe treści pojawiają się na stronie głównej, tylko dlatego, że ich autorzy, w ramach „testu” dodali konkretny dźwięk.
  • Zadbaj o interakcje z użytkownikami – odpowiadanie na komentarze to nie tylko wyraz zaangażowania i szacunku wobec odbiorców, ale także sposób na poprawę statystyk. Dobrym sposobem na pozyskanie nowych widzów jest nagrywanie duetów. Aplikacja udostępnia funkcję TikTok Stitch, która umożliwia łączenie fragmentów cudzych filmów z własnymi nagraniami. Dzięki temu nie tylko twórcy mogą wchodzić w interakcje z innymi osobami publikującymi filmiki na platformie.
  • Regularnie publikuj materiały – aktywność na TikToku, podobnie jak i pozostałych mediach społecznościowych, jest bardzo istotna i sprzyja poprawie zasięgu. Większość topowych twórców nagrywa filmiki codziennie lub przynajmniej kilka razy w tygodniu. Jeśli chcesz zainteresować innych swoją twórczością, rozpisz sobie harmonogram contentu i nagraj treści na zapas, wstaw je w wersjach roboczych i publikuj przynajmniej raz na dwa dni.

Wiesz już, jak być w DC na TT! Wiesz też, że pojawienie się w DC to duża szansa dla twórców. Nowe obserwacje, polubienia, udostępnienia filmów to szansa na podjęcie współpracy z firmami. Co jednak zrobić, aby przypaść do gustu widzom? Pomoc doświadczonej agencji marketingowej może okazać się nieodzowna. Jeżeli chcesz, aby Twoje działania w sieci były profesjonalne i zorientowane na sukces, skorzystaj z naszej pomocy!

Podziel się artykułem ze znajomymi
Oceń ten artykuł:
post
Autor Artykułu
Mateusz Skorupka
Założycie GOLDEN GUY. Lubi się z cyferkami i o adsach wie wszystko. Po godzinach fanatyk squasha i miłośnik piłki nożnej.

Powiązane artykuły