Ładowanie
0%
stars
stars
stars
stars
stars
stars
stars

Konto biznesowe TikTok — porady

12.08.2024
Spis treści

Jeszcze kilka lat temu firmy przeznaczały duże budżety na kampanie reklamowe prowadzone na Facebooku. Obecnie jednak panuje trend na dywersyfikację, czyli rozdzielanie budżetu reklamowego na co najmniej dwie platformy społecznościowe. Mnogość serwisów sprawia, że internauci nie spędzają już tak dużo czasu na FB, dlatego konieczne jest opracowanie strategii uwzględniającej różne media społecznościowe, w tym TikToka. Zobacz, jakie korzyści niesie za sobą założenie konta firmowego oraz czym różni się od innych popularnych SM. Zacznij od pobrania aplikacji i przekonaj się, ile zyskasz!

TikTok – czym różni się od pozostałych mediów społecznościowych?

Odniesienie sukcesu na TikToku wymaga konsekwencji, zrozumienia specyfiki platformy oraz ciągłego monitorowania nastrojów użytkowników. Nie wystarczy skopiować zawartość z innej platformy społecznościowej, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Social media działają w sposób synergiczny, co oznacza, że każda platforma oferuje podobne funkcjonalności, dodając jednocześnie coś od siebie. Dzięki temu firmy mogą testować różne formaty reklamowe, aby ostatecznie zdecydować, który model najlepiej spełnia ich oczekiwania.

A jak wypada TikTok na tle innych aplikacji? Bezpośrednim konkurentem platformy jest Instagram, o czym świadczy, chociażby banowanie materiałów filmowych, w których twórcy zachęcają do odwiedzenia ich profilu na IG. Główną różnicą pomiędzy Instagramem a TikTokiem jest opcja udostępniania zdjęć. Dodawanie zdjęć i galerii to filar IG. W ostatnim czasie widać jednak wzajemne przenikanie funkcjonalności obu portali. Przykładowo, Instagram od niedawna udostępnia dłuższe filmiki, natomiast TikTok oferuje możliwość publikowania galerii zdjęć, a nawet pojedynczych fotografii czy grafik z opisem.  

Jeżeli chodzi o YouTube, na platformie od dłuższego czasu pojawiają się krótkie materiały wideo w formie shortów. Taką samą praktykę można zaobserwować na Facebooku. Oczywiście, wszystkie wymienione serwisy posiadają autorskie rozwiązania, niemniej czerpią od siebie inspiracje, co tylko potwierdza tezę, że każda firma, która planuje rozwój działalności, powinna zaznaczyć swoją obecność w każdym z tych serwisów.

TikTok – konto biznesowe: jak założyć? 

Jeżeli chciałbyś założyć firmowe konto na TikToku, możesz to zrobić samodzielnie i bez żadnych opłat. Poniżej przeprowadzimy Cię przez cały proces zakładania profilu biznesowego.

Jak założyć konto firmowe na TikToku?

  1. Pobierz aplikację TikTok na swojego smartfona.
  2. Kliknij przycisk Zarejestruj się i postępuj zgodnie z instrukcjami.
  3. Po utworzeniu konta prywatnego (nie ma możliwości, aby od razu wybrać firmowe), przejdź do profilu, klikając ikonę „Ja” w prawym dolnym rogu ekranu.
  4. Kliknij trzy kropki w prawym górnym rogu i otwórz menu Ustawienia i prywatność.
  5. Wybierz opcję Zarządzanie kontem i Przełącz na konto PRO. 

W momencie przełączania na konto firmowe aplikacja poprosi o udostępnienie informacji na temat Twojej firmy oraz kategorii branżowej. Kiedy konto zostanie już utworzone, wystarczy przejść do sekcji Edytuj profil, w której możesz dodać zdjęcie profilowe (logo firmy), zamieścić opis oraz stronę internetową. Aby lepiej chronić firmowe konto przed niepowołanym dostępem, skorzystaj z uwierzytelniania dwuetapowego (dwuskładnikowego), które polega na podwójnej weryfikacji podczas logowania, np. przy użyciu hasła i autoryzacji SMS-owej lub mailowej. 

Jakie są korzyści z posiadania konta firmowego na TikToku? 

Założenie konta biznesowego na social mediach to krok w stronę profesjonalizacji działań firmowych. Przede wszystkim zyskujesz dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych, które umożliwiają śledzenie kluczowych wskaźników, takich jak: liczba wyświetleń konkretnego posta, przedziały czasowe wzmożonej aktywności użytkowników, a nawet lokalizację i wiek internautów. Wszystkie te dane analityczne ułatwią prowadzenie skutecznych działań marketingowych i zwiększą potencjał konta firmowego na TikToku.

Warto przy tym zaznaczyć, że TikTok jest stosunkowo nową platformą, przez co wiele firm wciąż nie dostrzega możliwości reklamowych, które ze sobą niesie. Stosunkowo niewielka konkurencja pozwala szybko zbudować przewagę i pozyskać klientów, którzy nie są jeszcze „zmęczeni” natarczywymi przekazami reklamowymi. Jednym z największych atutów TikToka jest jednak specyficzny algorytm, które personalizuje treści pod odbiorcę, co oznacza, że Twój content zostanie prawdopodobnie wyświetlony użytkownikom, którzy mieli już do czynienia z tym tematem i mogą wykazać zainteresowanie Twoją ofertą.

Dużą korzyścią zaistnienia na platformie jest możliwość szybkiego zbudowania zasięgów. Niektóre materiały mogą osiągnąć bardzo wysokie statystyki odsłon przy minimalnym zaangażowaniu twórców. Jeszcze do niedawna uzyskanie ponad 100 000 wyświetleń w kilka dni lub tygodni było banalnie proste. Obecnie jednak trudniej wbić się w „viral”, niemniej dotarcie do większego grona użytkowników jest wciąż prostsze niż w przypadku innych platform.

Profil firmowy – jak promować na TikToku?

TikTok to idealna aplikacja dla biznesów chcących dotrzeć do nowych klientów, zbudować reputację w sieci oraz stworzyć wizerunek eksperta. Filmy, zamieszczane na profilu filmowym, mogą spełniać różnorodne cele biznesowe, docierając do różnych grup odbiorców. Firmy wykorzystują profile w social mediach, aby publikować treści edukacyjne, aktualności ofertowe czy recenzje produktów. Format treści może być różny, ale w każdym przypadku warto zadbać o wypromowanie contentu. Do tego właśnie służy TikTok Ads, czyli system reklamowania na aplikacji. W zależności od preferencji masz do wyboru kilka podstawowych form reklamowych. 

In-Feed Ads na TikToku

To reklamy wideo, które pojawiają się w DC użytkowników przeważnie między filmami publikowanymi przez twórców. Są pełnoekranowe i pionowe, czyli w pełni dostosowane do specyfiki aplikacji. Umożliwiają dodanie CTA (wezwania do działania), które może kierować użytkowników na Twoją stronę internetową. Skutecznie przyciągają uwagę, zwłaszcza jeśli są kreatywne i dostosowane do stylu TikToka.

Reklamy pełnoekranowe

Reklamy TopView są wyświetlane jako pierwsze, które użytkownik zobaczy po otwarciu aplikacji TikTok. Nie pojawiają się w momencie otwarcia serwisu, tylko po kilku filmikach w DC. Trwają od 5 do 60 sekund i są pełnoekranowe, co zapewnia dużą widoczność. Nieco bardziej inwazyjne są reklamy Brand Takeover, które pojawiają się na ekranie użytkownika zaraz po otwarciu aplikacji. Zapewniają maksymalną widoczność i mogą przekierowywać do profilu lub na stronę internetową. 

Branded Hashtag Challenge i Branded Effects

To specjalny rodzaj kampanii, które zachęcają użytkowników do tworzenia treści związanych z określonym hashtagiem. Taki format sprzyja budowaniu świadomości marki i angażuje społeczność TikToka w tworzenie kreatywnych filmów. W podobny sposób działają Branded Effects, czyli efekty wizualne w formie filtrów czy naklejek, które internauci mogą dodać do swoich filmików. 

Wskazówki dla firm na TikToku: o czym jeszcze musisz wiedzieć?

Jako użytkownik platformy możesz skorzystać z wielu udogodnień dla biznesu. TikTok For Business oferuje kompleksowe narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi, które umożliwiają precyzyjne targetowanie odbiorców oraz monitorowanie kluczowych danych analitycznych, takich jak:

  • liczba obserwujących oraz zmiany w liczbie obserwujących;
  • liczba polubień, komentarzy, udostępnień, wyświetleń oraz kliknięć w przycisk CTA:
  • dane demograficzne (wiek odbiorców, płeć oraz lokalizacja);
  • przeciętny czas oglądania materiałów wideo;
  • współczynnik ukończenia oglądania materiałów wideo;
  • CTR (Click-Through Rate), czyli wskaźnik kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklamy;
  • CPC (Cost Per Click), czyli koszt przypadający na pojedyncze kliknięcie reklamy;
  • CPM (Cost Per Mille), czyli koszt reklamowy za tysiąc wyświetleń.

Marketerzy mogą również analizować, które rodzaje treści są najbardziej atrakcyjne dla użytkowników oraz kiedy internauci są najbardziej aktywni. 

Dobre praktyki biznesowe na TikToku

Jeżeli nigdy wcześniej nie prowadziłeś konta firmowego na TikToku, skorzystaj z naszych wskazówek dotyczących dobrych praktyk tworzenia treści i promowania działalności na platformie. Szczególnie ważne jest zbudowanie wizerunku eksperta. Odbiorcy muszą widzieć w Twojej firmie profesjonalną markę, która oferuje sprawdzone produkty, a przy okazji dostarcza eksperckiej wiedzy ze swojej branży. 

Bądź autentyczny i nie ograniczaj się wyłącznie do materiałów reklamowych

Użytkownicy są bardzo wymagający, dlatego warto publikować zróżnicowane treści, które dotyczą zarówno oferty handlowej firmy, jak i Twojej branży. Jeżeli sprzedajesz produkty kosmetyczne, publikuj materiały dotyczące świadomej pielęgnacji. Oferujesz produkty do domu i ogrodu? W takim razie udzielaj praktycznych wskazówek dotyczących utrzymania tych przestrzeni w czystości. Staraj się znaleźć consensus między działaniami promocyjnymi a treściami edukacyjnymi.

Dbaj o stały rozwój społeczności

Podobnie jak inne platformy TikTok jest skupiony na interakcji między użytkownikami. Jeżeli użytkownik zadaje pytanie w komentarzu, staraj się odpowiedzieć na nie jak najszybciej. Możesz to zrobić pod komentarzem lub nagrać film z wyjaśnieniami. 

Uzupełnij profil firmowy

Pamiętaj, aby wypełnić wszystkie pola znajdujące się na profilu. Nie zapomnij o dodaniu adresu e-mail. Stwórz także prosty i transparentny opis firmy oraz dodaj link do strony internetowej lub landing page. Jeżeli nie masz swojego „miejsca” w sieci, podaj numer telefonu lub inną formę kontaktu

Eksperymentuj z formatami, ale działaj konsekwentnie

Zmiany to motor napędowy rozwoju Twojego biznesu. TikTok Ads daje wiele możliwości, jeżeli chodzi o eksperymentowanie z formatami reklam, dlatego korzystaj z danych analitycznych i odkrywaj potencjał narzędzi biznesowych. Specjalny typ konta, jakim jest konto firmowe, daje o wiele więcej możliwości rozwoju niż standardowe konto prywatne.

Konto firmowe: zaufaj procesowi i zobacz, że to się opłaca!

Nie wiesz, jakie formaty na TikToku działają najlepiej na użytkowników? Odbiorcy są wymagający, dlatego przygotuj się na eksperymentowanie i szukanie sposobu na zaistnienie w świadomości internautów. Potencjał platformy jest nieograniczony, dlatego nie zwlekaj z podjęciem decyzji i nie ograniczaj się w swoich działaniach do Facebooka, reklam na Instagramie czy obecności na innych popularnych platformach. 

Opracujemy strategię marketingową, która skutecznie wykorzysta atuty Twojego biznesu i pozwoli zaistnieć na TikToku. Jeżeli nie masz konta firmowego, stworzymy profil od zera i zadbamy o stałe publikowanie materiałów. Nie musisz się o nic martwić – zaufaj specjalistom w swojej branży i zobacz, jak Twoje media społecznościowe rosną w siłę!

Podziel się artykułem ze znajomymi
Oceń ten artykuł:
post
Autor Artykułu
Mateusz Skorupka
Założycie GOLDEN GUY. Lubi się z cyferkami i o adsach wie wszystko. Po godzinach fanatyk squasha i miłośnik piłki nożnej.

Powiązane artykuły