Jaki rozmiar zdjęć do Facebooka?
Facebook niezmiennie kojarzy się nam ze zdjęciami. Wirtualne obrazy umieszcza się na tej platformie nie tylko w celu dzielenia się chwilami ze swojego prywatnego życia. Jest to także świetna forma komunikacji z odbiorcami na firmowych profilach. Należy jednak zadbać o jak jakość publikowanych zdjęć. Jaki rozmiar zdjęcia sprawdzi się najlepiej na Facebooku?
Jak dodawać zdjęcia do Facebooka bez utraty jakości?
Social media oparte są głównie na zdjęciach. Za pomocą Facebooka możemy w prosty sposób, za pomocą wyłącznie smartfona, umieścić na platformie zdjęcie i podzielić się nim z innych użytkownikami. Kolorowe grafiki przyciągają wzrok i sprawiają, że odbiorcy chętnie spędzają na naszym profilu kolejne minuty. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o odpowiednią jakość publikowanych zdjęć. Dzięki temu staną się świetnym uzupełnieniem treści. Tak naprawdę każdą aktywność na Facebooku warto uzupełnić o dopasowane tematycznie zdjęcie.
Jednak, aby grafika przyciągnęła wzrok potencjalnego odbiorcy, musi wyświetlać się w odpowiednim formacie. I to niezależnie od rodzaju urządzenia, na którym jest wyświetlana. Dobrze jest przy tym pamiętać, że Facebook automatycznie sam kompresuje i dostosowuje przesłane na platformę zdjęcia. Odpowiednie proporcje fotografii pozwolą uniknąć rozczarowania tuż po publikacji grafiki.
Rozmiar zdjęcia a typ postu
Podczas budowania wizerunku marki w social mediach dobrej jakości zdjęcia na Facebooku to połowa sukcesu. To jakiego rozmiaru powinno być zdjęcia, zależy od konkretnego typu posta, który planujemy opublikować. Na portalu, jakim jest Facebook, spotykane są najczęściej następujące typu postów:
- pionowy, preferowane wymiary to 640 na 960 pikseli;
- poziomy, preferowane wymiary to 1200 na 900 pikseli;
- kwadratowy, preferowane wymiary to 1080 na 1080 pikseli.
Przed publikacją posta upewnij się, że grafika jest w odpowiednim rozmiarze, a unikniesz w ten sposób tak zwanej pikselozy.
Posty typu wideo na Facebooku
Dużym zainteresowaniem odbiorców cieszą się również wszelkie posty wideo. Co za tym idzie, potrafią one wygenerować bardzo duży ruch na Facebooku. Aktualnie wymiary filmu poziomego powinny wynosić 1280 na 720 pikseli, zaś zalecane proporcje wynoszą 16:9. Publikując posty wideo, zwiększasz zaangażowanie odbiorców. Dobrej jakości posty wideo są chętnie udostępniane dalej, dzięki czemu mają duży potencjał stanie się tak zwanym wiralem. Aktualnie nie ma w social mediach lepszej formy reklamy organicznej niż właśnie wiralowe wideo.
Jak poprawić jakość zdjęć publikowanych na Facebooku?
Profile w social mediach muszą być estetyczne, aby przyciągać wzrok odbiorców. Stąd tak ważne jest, aby zadbać o jakość publikowanych tam zdjęć. Grafiki powinny być dopasowane rozmiarem, ale nie jest to jedyny aspekt, na który warto zwrócić uwagę. Pamiętaj także o ciekawych kadrach, tak by na profilu nie panowała monotonia. Kluczowe są również kolory. W niektórych sytuacjach może okazać się, że kolorystyka zdjęcia jest inna w programie graficznym a jeszcze inna na przeglądarce internetowej. Dobrym rozwiązaniem jest też publikowanie zdjęć za pomocą komputera, a nie aplikacji mobilnej. W przeciwnym razie może ono stracić na jakości.
Jeżeli chcesz, aby Twój profil na Facebooku rozwijał się w dynamicznym tempie – sprawdź naszą ofertę prowadzenie Facebooka!