Ładowanie
0%
stars
stars
stars
stars
stars
stars
stars

Konkurs na Facebooku – jak zorganizować go legalnie?

06.06.2023
konkurs na facebooku - jak zorganizować go legalnie?
Spis treści

Organizacja konkursu na Facebooku to idealny sposób na zwiększenie zaangażowania społeczności. Kluczem do sukcesu są nie tylko wartościowe nagrody i łatwe zadanie konkursowe. Ważne jest, aby zorganizować legalny konkurs, co nie jest tak proste w mediach społecznościowych. Powinien on być nie tylko legalny z prawem, ale również z zasadami Facebooka. Jak zatem zorganizować konkurs na Facebooku i co musi się znaleźć w regulaminie, aby wyłonić zwycięzcę konkursu?

Po co organizować konkurs na Facebooku?

Nie bez powodu marki decydują się na organizację konkursów na Facebooku. Wydarzenie to niesie ze sobą wiele korzyści, do których zaliczyć można promowanie marki i zwiększanie jej widoczności. Dzięki udostępnianiu treści przez uczestników dotrzeć można do nowych potencjalnych klientów. Posty konkursowe sprawdzają się również w zwiększaniu zaangażowania wśród społeczności. Lajkowanie czy komentowanie to klucz do budowania relacji z obserwującymi.

Co spełnić, aby zorganizować legalny konkurs na FB? Ważne jest, aby organizując konkurs przestrzegać zasad i regulaminów Facebooka. Nielegalne konkursy mogą przynieść marce więcej złego niż dobrego. Legalny konkurs na Facebooku warto zacząć od kroku, jakim jest stworzenie regulaminu. Jest to najlepszy sposób, aby uniknąć składania ewentualnych reklamacji przez uczestników.

Legalny konkurs na Facebook – najważniejsze zasady

Planujesz organizację konkursu na Facebooku? Pamiętaj, że musi on nie tylko być zgodny z przepisami prawa, ale też wytycznymi platformy, na której jest organizowany. Upewnij się zatem, że akcja konkursowa spełnia wszystkie wymagania aplikacji w zakresie promocji na Facebooku. Wspomniane zasady są często aktualizowane, dlatego też warto być z nimi na bieżąco.

Większe kampanie konkursowe mogą również wymagać zatwierdzenia przez Facebook. Regulamin Facebooka nakazuje to, chociażby w przypadku konkursów, gdzie o wynikach decyduje przeprowadzenie loterii. Organizatora akcji obowiązuje wtedy ustawa o grach hazardowych. Inną istotną kwestią są zgody i prawa autorskie, dotyczy to również autorskich praw majątkowych. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy uczestnicy konkursu mają przekazać własne prace czy zdjęcia, aby wziąć w nim udział.

Co powinien zawierać regulamin konkursu na Facebook?

Najważniejszą kwestią przy organizacji konkursu na Facebooku jest regulamin. Powinien on zawierać szereg informacji, w tym zasady konkursu, ale też warunki uczestnictwa. Ważny jest nie tylko chwytliwy tytuł konkursu, ale też jego cel. Równie kluczową informacją w regulaminie konkursu jest wskazanie, kto jest organizatorem wraz z danymi kontaktowymi. Informacją, którą należy zawrzeć we wspomnianym regulaminie, jest również czas trwania konkursu – data rozpoczęcia, jak i zakończenia konkursu musi być jawna.

Prawidłowo skonstruowany regulamin konkursu na Facebooku musi jasno opisywać zadanie, które muszą wykonać uczestnicy, ale też kryteria oceny. Im bardziej szczegółowo będą one określone, tym lepiej. Nie sposób zapomnieć również o nagrodach przewidzianych dla zwycięzców – ich rodzaju, wartości oraz warunków odbioru. Kwestią, która budzić może wiele emocji jest także sposób wyłonienia zwycięzcy konkursu. Może o tym decydować losowanie, ale też sposób wykonania zadania konkursowego. Ostatnią, ale niemniej istotną częścią każdego regulaminu jest także ochrona danych osobowych. Jasno określony powinien być sposób gromadzenia, przetwarzania, ale i przechowywania danych osobowych wszystkich uczestników konkursu. Warto pamiętać również o adnotacji, iż wzięcie udziału w konkursie wiąże się z automatyczną akceptacją regulaminu. 

Jeżeli chcesz, aby Twój profil firmowy na Facebooku był prowadzony w sposób profesjonalny i innowacyjny – sprawdź naszą ofertę prowadzenie Facebooka!

Podziel się artykułem ze znajomymi
Oceń ten artykuł:
5/5 - (na podstawie 1 ocen)
Autor Artykułu
Mateusz Skorupka
Założycie GOLDEN GUY. Lubi się z cyferkami i o adsach wie wszystko. Po godzinach fanatyk squasha i miłośnik piłki nożnej.

Powiązane artykuły