Ładowanie
0%
stars
stars
stars
stars
stars
stars
stars

Reklamowanie firmy w internecie — wszystko, co musisz wiedzieć!

26.07.2024
Reklamowanie firmy w internecie
Spis treści

„Jeżeli nie ma Cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz” – niech ta parafraza natchnie cały niniejszy artykuł! Współcześni przedsiębiorcy stoją przed wieloma wyzwaniami, z których najważniejszymi są dotarcie do nowych klientów i możliwość zaprezentowania im swojej oferty. Tradycyjne formy reklamy powoli odchodzą do przeszłości. Dotarcie do odbiorców, zanurzonych w mediach cyfrowych, wymaga opracowania nowoczesnych strategii marketingowych, które uwzględniają różne formy reklamy, takie jak: własna strona internetowa, content marketing, reklama w Google Ads czy działania w mediach społecznościowych. Zobacz, na czym polega efektywna reklama internetowa i jak zaistnieć ze swoją ofertą w sieci.

Dlaczego działania marketingowe w wynikach wyszukiwania Google są tak skuteczne?

Reklama w wyszukiwarce Google czy na mediach społecznościowych ma ogromny potencjał biznesowy. Największym atutem marketingu cyfrowego jest możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy odbiorców. W odróżnieniu od tradycyjnych banerów, które można spotkać w przestrzeni publicznej, reklamy internetowe są precyzyjnie targetowane, dzięki czemu docierają do konkretnego grona internautów, np. mężczyzn i kobiet z województwa mazowieckiego w wieku od 18 do 35 lat. Dzięki temu budżet przeznaczony na działania marketingowe jest pożytkowany w sposób całkowicie kontrolowany, a jeżeli zajdzie taka potrzeba można go w każdym momencie zwiększyć lub zmniejszyć. 

Kolejnym atutem jest mierzalność, czyli możliwość śledzenia wyników każdej kampanii. Twoja firma może samodzielnie analizować, które działania realizowane za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych lub mediów społecznościowych przynoszą najwyższy zwrot z inwestycji. Skoro już wiesz, dlaczego warto wejść ze swoją ofertą do internetu, zobacz, jakie formy reklamy są obecnie najbardziej dochodowe, a przy tym generują stosunkowo niskie wydatki.

Chcesz dotrzeć do grupy docelowej? Załóż swoją stronę internetową i zadbaj o content marketing!

Witryna internetowa to swoista wizytówka firmy w sieci. Klient, który wchodzi na stronę niedostosowaną do współczesnych standardów, np. nieprawidłowo wyświetlającą się na urządzeniach mobilnych (nieresponsywną) lub zawierającą elementy, przez które bardzo długo się ładuje, prawdopodobnie zrezygnuje z przeglądania oferty. Jeżeli chcesz zbudować wizerunek rzetelnej firmy i zadbać o pozytywne doświadczenia klienta, nie zapomnij o dopracowaniu witryny. Najważniejszymi kwestiami są: czytelny interfejs, proste menu oraz responsywność. 

Współcześni internauci są niecierpliwi. Jeżeli poszukują konkretnych informacji, np. o błędzie zmywarki czy potencjalnych przyczynach awarii pralki, nie chcą przekopywać się przez ścianę tekstu, tylko od razu trafić na nagłówek, w którym znajdą interesujące informacje. Nie inaczej jest w przypadku struktury strony, dlatego musisz zadbać o jej przemyślaną budowę i nie oszczędzać na content marketingu.

O czym powinieneś pamiętać?

  • Treść na stronie internetowej powinna odnosić się do lokalizacji firmy, jej oferty handlowej, zakresu usług czy możliwości kontaktu. Być może warto stworzyć osobne landing pages dla konkretnych dzielnic lub miast, jeżeli firma działa, np. na skalę wojewódzką.
  • Google każdego roku przeprowadza tysiące aktualizacji, które mogą wywrócić SERP-y do góry nogami. Obecnie jednak promuje E-E-A-T, czyli merytoryczny content, który odpowiada na potrzeby użytkowników i prezentuje wartość dodaną.
  • Treści generowane przez ChatGPT lub inne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji są oceniane bardzo nisko i mogą doprowadzić do utraty pozycji przez witrynę.

Warto także zadbać o wygląd strony. Klient kupuje oczami, dlatego odpowiednio zestawione kolory, czcionka i grafika, mogą zachęcić go do zapoznania się z ofertą.

Ogólne wskazówki dotyczące strony internetowej:

  • Pasek wyszukiwania – najlepiej, aby podczas wpisywania konkretnego hasła wyskakiwały podpowiedzi kierujące do konkretnych produktów.
  • Live Chat – chatboty oparty na sztucznej inteligencji mogą odciążyć pracowników sklepu lub firmę i zapewnić klientowi pełne wsparcie w czasie rzeczywistym.
  • Szybkie ładowanie strony – jeżeli strona internetowa ładuje się dłużej niż 3 sekundy, internauta może zrezygnować z ich odwiedzenia.

Marketing internetowy bez zoptymalizowanej, responsywnej i intuicyjnej witryny, jest praktycznie niemożliwy. Nieważne czy prowadzisz dużą firmę, czy działalność na niewielką skalę, musisz mieć co najmniej pojedynczą stronę wizytówkę, na której przedstawisz swoją ofertę. 

Reklama firmy w Google Ads – jak to działa?

Jeżeli już masz swoją stronę internetową, możesz rozważyć działanie marketingowe prowadzone w usłudze Google. Ten globalny system reklamowy umożliwia wyświetlanie różnego typu reklam w płatnych wynikach wyszukiwania Google, na karcie Zakupy, w mapach Google, w serwisie YouTube oraz na zewnętrznych stronach internetowych osób trzecich zrzeszonych w sieci reklamowej Google Display Network (sieci partnerów Google). Firmy mają do wyboru wiele formatów reklamowych, takich jak: reklama tekstowa, reklama graficzna, reklama produktowa czy wideo. 

Dlaczego Google Ads jest uznawane za jedną z najskuteczniejszych form reklamy? Przede wszystkim firma może realizować określone cele strategiczne w racjonalnym budżecie. Efekty kampanii są widoczne praktycznie od razu po jej uruchomieniu. Nieważne czy dopiero rozpoczynasz działalność w sieci, czy prowadzisz już sklep online od dłuższego czasu, możesz potraktować Google Ads jako narzędzie wsparcia Twojego biznesu. Z jego pomocą jesteś w stanie wytypować najbardziej wartościowe słowa kluczowe, zorganizować akcje sprzedażowe w gorących okresach w ciągu roku, powiadomić odbiorców o wprowadzeniu nowej usługi czy też zaoferować atrakcyjne rabaty dla nowych klientów. Z możliwości Google Ads możesz skorzystać od razu po założeniu strony internetowej.

Działania z zakresu pozycjonowania trwają nawet kilka miesięcy, co oznacza, że ruch organiczny na Twojej stronie nie będzie satysfakcjonujący. Żadna firma nie może pozwolić sobie na oczekiwanie na naturalny wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania. Zamiast czekać na efekty pozycjonowania, postaw na płatne reklamy w sieci reklamowej Google i pozyskaj nowych klientów.

Na jakich stronach najlepiej sprawdzi się Google Ads?

  • Strony typu one page – to strony w postaci wizytówek, które nie mają dodatkowych zakładek. Biorąc pod uwagę, że zawierają niewielką ilość tekstu, ich pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google jest bardzo trudne, a niekiedy wręcz niemożliwe. W takim przypadku Google Ads jest jedynym sensownym rozwiązaniem.
  • Strony typu Landing Page – celem takich stron jest pozyskaniem leadów lub sprzedaż. Ich konstrukcja jest zbliżona do stron typu one page, dlatego wypozycjonowanie w zasadzie nie wchodzi w grę.

Kampania Google Ads – co można dzięki niej osiągnąć?

Reklama firmy to nie jedyny motyw działań marketingowych realizowanych w ramach sieci reklamowej Google. Oprócz zwiększenia ruchu na swojej stronie internetowej, a co za tym idzie – sprzedaży, możesz zrealizować także inne cele strategiczne. Jednym z nich jest budowanie świadomości i zasięgu marki. Dzięki pozyskaniu nowych odbiorców i nakłonieniu ich do wpisania się na listę newslettera firma może wpływać na przyszłe decyzje zakupowe potencjalnych klientów, promować aplikację mobilną lub skłonić do wizyty w sklepie stacjonarnym. Oczywiście, sprzedaż jest ukoronowaniem wszystkich tych działań, niemniej sama reklama w sieci może mieć o wiele głębsze cele. 

Jakie kampanie Google Ads można prowadzić w sieci?

Skuteczność reklamy Google Ads zależy od precyzji jej przygotowania. Aby była maksymalnie efektywna, warto powierzyć opracowanie strategii i przygotowanie przekazu agencji marketingowej. 

Najpopularniejsze formaty reklam Google Ads:

  • Kampanie Google Ads w sieci wyszukiwania

To reklamy tekstowe trafiające do precyzyjnie określonego targetu. Internauta widzi je wtedy, gdy szuka konkretnego produktu lub usługi. Frazy kluczowe powinny występować w różnych stopniach szczegółowości, ponieważ potencjalny klient może natrafić na reklamę na różnych etapach lejka zakupowego

  • Kampanie Google Ads w sieci reklamowej 

Reklama graficzna może przyjąć postać reklamy statycznej, animowanej lub elastycznej, czyli dostosowanej formatem do przestrzeni, w której zostanie umieszczona. 

  • Kampanie Google Ads wideo 

Reklama w formie krótkich filmików (do 30 sekund) wyświetlają się na platformie YouTube. Tym samym możesz dotrzeć ze swoją ofertą do milionów użytkowników, którzy codziennie oglądają filmy w tym serwisie i (o ile nie wykupią wersji premium) mają wyświetlane reklamy przed i w trakcie oglądania materiałów. 

  • Kampanie Google Ads remarketing

Remarketing to unikatowy format reklamowy kierowany do użytkowników, którzy już raz weszli na Twoją stronę, ale z jakiegoś powodu nie zdecydowali się od razu na zakup. To niezwykle skuteczna forma marketingu, która może przekonać klientów do sprawdzenia Twojej oferty. 

  • Kampanie Google Ads produktowe (PLA)

Google Zakupy to sposób na szybką prezentację produktu bezpośrednio przez wyszukiwarkę Google. Taka forma reklamy jest przeznaczona dla sklepów internetowych, które chcą błyskawicznie pozyskać nowych klientów. 

Social media marketing – reklama w mediach społecznościowych

Reklama w social mediach może być niezwykle skuteczną formą promocji biznesu, o ile odpowiednio wykorzystasz potencjał swoich profili. Media społecznościowe, podobnie jak Google, pozwalają na bardzo precyzyjne targetowanie reklam. Możesz dotrzeć do specyficznych grup odbiorców, zamieszkujących określone lokalizacje geograficzne oraz mających określone preferencje zakupowe. 

Skuteczność reklamy w dużej mierze zależy od jej jakości. Warto skupić się na tworzeniu wartościowych treści –  angażujących i zachęcających do skorzystania z usług Twojej firmy w nienachalny sposób. Skuteczne reklamy nie tylko promują konkretne produkty lub usługi, ale przede wszystkim pomagają w budowaniu świadomości marki.

Jak zatem powinna wyglądać skuteczna reklama w social mediach? Duże znaczenie ma wybór odpowiedniej platformy społecznościowej. Masz do wyboru cztery główne serwisy, które obsługują płatne kampanie reklamowe: Facebook, Instagram, TikTok oraz LinkedIn.  Każdy z nich pozwoli dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców i przetestować innowacyjne funkcjonalności, aby ostatecznie zdecydować, które formaty reklam najlepiej odpowiadają Twojej firmie. 

Facebook Ads – sposób na skuteczną reklamę Twojej firmy

Kampanie na Facebooku cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, którzy chcą trafić ze swoją ofertą do różnych grup klientów. Szczególnie popularnym formatem są proste reklamy ze zdjęciem, które zawierają jedynie tekst i przycisk CTA. To tania reklama firmy, która pozwala wypromować pojedynczy produkt lub usługę. Firmy, które mają nieco większy budżet i planują działania na różnych serwisach społecznościowych, mogą wykorzystać potencjał reklam wideo odtwarzanych automatycznie lub na żądanie użytkownika. Takie wideo może być nie tylko demonstracją produktu, ale także formą reklamy wizerunkowej firmy.

W przypadku większych budżetów oraz reklam, które mają trafić do szerokiej grupy odbiorców, świetnie sprawdzi się reklama karuzelowa złożona z serii „kart”, z których każda zawiera zdjęcie lub wideo, tytuł, opis i link do produktu. To bez wątpienia niezwykle skuteczna forma marketingu internetowego, dzięki której firma może promować jednocześnie więcej niż jeden produkt.

Inwestycja w reklamę firmy na Facebooku jest korzystna jeszcze z jednego względu. Facebook jest bowiem powiązany z aplikacją Messenger, dlatego firma może zaprojektować reklamę, która pojawi się bezpośrednio w komunikatorze.

Instagram Ads – zdobądź potencjalnych klientów w SM!

Instagram Ads to narzędzie reklamowe, które umożliwia firmom tworzenie i wyświetlanie reklam, które mogą pojawiać się w różnych miejscach aplikacji, takich jak: Strona Główna, Stories, Explore i Reels. 

Reklamy na Instagramie są tworzone i zarządzane za pomocą narzędzia Ads Manager, które jest wspólne dla Facebooka i Instagrama. Dzięki niemu można zdefiniować cel kampanii (np. zwiększenie świadomości marki, generowanie leadów czy zwiększenie sprzedaży), określić grupę docelową, lokalizację itp. Instagram Ads korzysta z zaawansowanych narzędzi targetowania dostępnych w ekosystemie Facebooka, co sprawia, że reklamy są bardzo skuteczne i trafiają dokładnie do tych osób, do których mają trafić. 

TikTok Ads – coś więcej niż platforma dla dzieci i młodzieży 

TikTok to jedna z najszybciej rozwijających się aplikacji społecznościowych na świecie. Pozwala firmom na promowanie swoich produktów, usług lub treści za pomocą różnorodnych formatów reklamowych. W tym przypadku przeważają krótkie filmy reklamowe, takie jak:

  • In-Feed Ads – to format reklamowy w postaci wideo, które są wyświetlane między treściami organicznymi w strumieniu głównym użytkownika. Zawierają zazwyczaj przycisk CTA, czyli wzywający do działania.       
  • TopView – to reklamy wideo, które pojawiają się jako pierwsze po otwarciu aplikacji. Mają pełnoekranowy format i odtwarzają się automatycznie. 
  • Brand Takeover – to pełnoekranowe reklamy, które użytkownik widzi natychmiast po otwarciu aplikacji. Zwykle mają formę wideo, ale zdarzają się GIF-y lub statyczne obrazy.

LinkedIn Ads – profesjonalizacja działań marketingowych

Niektóre firmy, targetujące klientów z grupy B2B, korzystają z LinkedIn Ads. Platforma oferuje wiele formatów reklamowych, w tym tekstowe banery reklamowe, reklamy dynamiczne, spersonalizowane wiadomości wysyłane bezpośrednio do użytkowników i wiele innych. Reklamy mogą być wyświetlane w różnych miejscach na platformie LinkedIn, takich jak strona główna, strony firmowe czy strony artykułów.

Social media marketing vs. influencer marketing

Reklama w mediach społecznościowych nie ogranicza się do działań realizowanych w obrębie płatnych systemów reklamowych. Równie wysoką skutecznością odznaczają się działania marketingowe realizowane przez influencerów. W wielu branżach nie ma bardziej skutecznej reklamy niż promowanie produktu przez internetowych celebrytów. 

Z pomocą rozpoznawalnych twórców internetowych możesz zbudować skuteczną strategię marketingową opartą na ich wizerunku  oraz reputacji wśród internautów. Oczywiście, podstawą jest nawiązanie współpracy z twórcą, który faktycznie ma powiązania z Twoją branżą i może reklamować firmę w sposób rzetelny.

Skuteczna reklama w internecie? Działaj lokalnie!

Nie wszystkie firmy muszą inwestować w reklamę o zasięgu ogólnopolskim. Załóżmy, że prowadzisz salon fryzjerski w Białymstoku. Czy zależy Ci, aby reklama Twojego salonu dotarła do internauty mieszkającego w Poznaniu albo Gdańsku? Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność na wąskim obszarze terytorialnym, powinni skupiać się na pozyskiwaniu potencjalnych klientów z najbliższej okolicy. Z danych, opublikowanych przez serwis WebFX, wynika, że nawet 96% internautów poszukuje informacji o firmach poprzez wyszukiwarkę Google. Co ciekawe, 4 na 5 zapytań w lokalnych wynikach wyszukiwania Google kończy się zakupem produktu lub rezerwacją usługi

Wisienką na torcie są statystyki dotyczące nastrojów internautów dotyczących posiadania strony internetowej. Użytkownik, który rozważa skorzystanie z usług konkretnej firmy, ale nie odnajdzie jej strony internetowej lub wizytówki Google, najpewniej nie skorzysta z jej oferty. Prawie 65% użytkowników przyznaje, że firma, która nie zaznaczyła swojej obecności w internecie, wzbudza podejrzenia i nie jest do końca godna zaufania.

Jeżeli nie chcesz stracić klientów, musisz zadbać nie tylko o reklamę w sieci, ale także widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców Twojej oferty, możesz postawić na samodzielne pozycjonowanie strony internetowej SEO (Search Engine Optimization). To nic innego jak darmowa reklama strony internetowej, niemniej, aby rzeczywiście zobaczyć efekty, potrzeba dużo czasu. 

Jak widzisz, zdobycie potencjalnego klienta może odbyć się na wiele sposób. Od Ciebie zależy, z jakich metod skorzystasz, aby dotrzeć do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą. 

Nie chcesz stracić swojej szansy na zaistnienie w sieci? Skorzystaj z naszej pomocy i zobacz, jak Twoja baza klientów rośnie każdego dnia! Opracujemy skuteczną strategię marketingową i przeprowadzimy kampanię Google Ads, która przekieruje internautów na Twoją stronę. Skontaktuj się z nami już dziś!

Podziel się artykułem ze znajomymi
Oceń ten artykuł:
post
Autor Artykułu
Mateusz Skorupka
Założycie GOLDEN GUY. Lubi się z cyferkami i o adsach wie wszystko. Po godzinach fanatyk squasha i miłośnik piłki nożnej.

Powiązane artykuły