Social media w czasie epidemii
Social media to aktualnie jedno z niewielu miejsc, gdzie Twoja firma może być naprawdę widoczna. W trakcie, gdy większość z nas minimalizuje konieczność wychodzenia z domu, prowadzenie biznesu jest dużym wyzwaniem. Czy reklama w social media w czasie epidemii ma sens?
Inwestycja w rozwój kanałów w mediach społecznościowych wydaje się najrozsądniejszym krokiem. Odpowiednio dopasowane do sytuacji komunikaty będą skutecznie prezentowały Twoje produkty i usługi. Małe firmy są w stanie przetrwać ciężki okres, dzięki skutecznym kampaniom reklamowym w sieci. Bez względu na to, czy decydujesz się na samodzielne podjęcie tego zadania, czy korzystasz z usług agencji — przemyśl, jak w skuteczny sposób mówić o trudnej sytuacji, nie zatracając w tym wszystkim głównego celu, jakim jest sprzedaż i budowanie wizerunku Twojego biznesu.
Po pierwsze
Buduj społeczność i nie daj odejść dotychczas lojalnym klientom. Wiele przedsiębiorstw nie ma w tym momencie możliwości świadczenia swoich usług. Co z siłowniami, małymi sklepami i restauracjami, które nie prowadzą sprzedaży na dowóz?
Ta rada jest przede wszystkim dla Was! Wykorzystajcie swoje social media w czasie epidemii do wspierania klientów. Nie zapominajcie, jak ważna jest stała komunikacja. Jeśli prowadzisz klub sportowy, skup się na motywacji swoich fanów, np. udostępniając filmik z zestawem ćwiczeń w domu. Sklep odzieżowy? Edukuj, edukuj i jeszcze raz edukuj. Możesz mówić o modowych ciekawostkach, pokazywać jak efektywnie wykorzystać czas na sprzątanie szafy i kompletowanie gotowych stylizacji na wiosnę. Wykorzystaj swoje kompetencje i wiedzę, mów o świadczonych usługach i produkcie — dając od siebie to, co możesz.
Po drugie
Jeśli oferujesz wysyłkę produktów lub jedzenie na wynos, komunikuj ten fakt. Wyłącz kampanie reklamowe informujące o organizacji eventów, a budżet przeznacz na wpisy informujące o specjalnym dowozowym menu. Przypominaj o swoim sklepie online, zamiast zachęcać do przychodzenia do butiku. Jeśli nie możesz sprzedawać, buduj swoje social media w czasie epidemii. Ich świadomość w umysłach odbiorców to bardzo istotny element. Postaw na kampanię zasięgową, która pozwoli Ci dotrzeć od użytkowników, którzy w przyszłości mogą być zainteresowani Twoim usługami. Epidemia się skończy, a biznes będzie nadal trwał.
Po trzecie
Nie siej paniki. Twórz dobry wizerunek, a co za tym idzie – rozsądny i pozytywny przekaz. Udzielaj się na branżowych grupach i wśród osób, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami. Pamiętaj, że Twoi klienci chcą na chwilę odetchnąć od napływających zewsząd informacji o epidemii. Przygotuj specjalną ofertę, pisz merytoryczne i ciekawe treści.
Zastanów się, co chcesz komunikować i jak utrzymać grupę klientów przy sobie. W ten sposób możesz uchronić swoją firmę przed dużymi stratami. Dzięki zbudowanej w ten sposób społeczności będziesz mógł pozwolić sobie na odbicie się, gdy sytuacja na świecie się ustabilizuje.
Pamiętaj, że nie jesteś w tym sam. Jesteśmy gotowi pomóc Ci w ustaleniu strategii działania i prowadzeniu kanałów społecznościowych. Dzięki kampaniom reklamowym pomożemy Ci zadbać o utrzymanie biznesu w czasach wirusa. Oferujemy kompleksową obsługę, tak, byś mógł spokojnie spojrzeć w przyszłość.
Trzymaj się zdrowo i #zostańwdomu!